چرا زغال فشرده ؟

تولید زغال فشرده درجه یک

چرا زغال فشرده ؟


  • عدم آسیب به محیط زیست


اولین و مهمترین مزیتی که زغال فشرده به نسبت سایر انواع زغال دارد، این است که آسیبی به محیط زیست نمی زند. ذغال فشرده از ضایعات چوبی ساخته می شود و برای ساخت آن، هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود. این در حالی است که برای تولید زغال سنتی، درختان بسیاری قطع می شوند و در نتیجه آسیب بسیاری به جنگل ها وارد می شود.

قطع و از بین بردن درختان و جنگل های بلوط ، سپیدار و … که از درختان بسیار ارزشمند هستند ، در ابعاد زیادی توسط تولید کنندگان زغال سنتی انجام می شود، که بخش بسیار زیادی از آن به صورت غیرمجاز و قاچاق است.

در واقع باید بدانید که مقادیر زیادی از زغال سنتی یا جنگلی که می خرید، ممکن است با قاچاق چوب و زغال به دست آمده باشند.

لازم است تا با روی آوردن بیشتر به استفاده از زغال فشرده و تامین مصارفمان با این محصول، نقش خود را در جلوگیری از نابودی جنگل ها و درختان برای تولید زغال ، ایفا کنیم 

  • ماندگاری و حرارت بالا

از دیگر مزایای زغال های فشرده ، ماندگاری آن ها و در واقع سوختن به مدت طولانی تری است ، که سبب می شود بتوان مقدار بیشتری از زغال بهره برده، نیازی به روشن کردن و باد زدن آن نبوده ، و البته مقادیر کمتری از زغال استفاده شود.

 

هم چنین حرارت زغال فشرده نسبت به زغال سنتی بالاتر است، که این امر در مواردی چون پخت و پز و قلیان کشی یک مزیت بوده ، و کار را راحت تر می کند.

البته باید توجه داشته باشید که حرارت و ماندگاری بالای زغال فشرده ، به کیفیت آن بستگی دارد، و اگر زغال فشرده ای که استفاده کرده اید فاقد این ویژگی است، دارای کیفیت لازم نیست و بهتر است زغال تولیدی با کیفیت تری تهیه کنید.


  • بدون گاز و بدون بو بودن

بسیاری از زغال ها چه سنتی و چه فشرده، همراه با سوختن همچنان گاز ساطع می کنند که ممکن است با بو نیز همراه باشد. این امر سبب می شود تا سوختن زغال کامل نباشد ، و از آن مهم تر ، سبب سر درد در قلیان کشی ، و بدطعم شدن در پخت و پز می شود.

زغال فشرده ای که دارای کیفیت مطلوب باشد، بدون بو و گاز است و موجب سردرد نمی شود.

 

  • شکل قالبی و استفاده ی آسان

شکل قالبی و مکعبی زغال های فشرده (شکل به دستگاه های تولید کننده بستگی دارد) سبب می شود که نه تنها بسته بندی آن آسان تر شود و جای کمتری گیرد، بلکه استفاده از آن برای مشتری نیز راحت تر باشد. مشتری نیازی به خورد کردن یا شکستن زغال نداشته ، و آلودگی و کثیفی نیز به وجود نمی آید.

هم چنین با قالبی بودن این محصول ، هدر رفتن آن نیز کمتر می شود و صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

 

  • مقرون به صرفه بودن

با توجه به دیگر مزایای گفته شده، مانند سوختن طولانی تر و هدر نرفتن در شکستن و خرد کردن، بدیهی است که استفاده از زغال فشرده بهینه تر است و در دراز مدت متوجه خواهید شد که هزینه های شما نیز پایین تر است.

بنابراین اگر مصرف زغال شما زیاد است، (برای مثال در رستوران ها و سفره خانه ها) بهتر است از زغال فشرده استفاده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.